Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

18 december 2016

Glädje och sorg

Jag har, av olika anledningar, legat lite lågt med bloggen under hösten. 

Nytt jobb har krävt mycket av mig. Hög arbetsbelastning och mycket fokus har tagit ut sin rätt. Jag har varit väldigt trött och det har inte funnits någon energi kvar, när arbetsdagen har varit över. Jag trivs väldigt bra på mitt jobb och mina kollegor är ett gott gäng, så jag har inte ångrat bytet en sekund.

Hösten har innehållit både glädje och sorg. Flera fina möten med fina vänner och en och annan liten tur har skänkt glädje och energi. Tyvärr har en nära kollega drabbats av den hemska sjukdomen, som fler och fler drabbas av... Sorgen slår hårt, då det är en underbar människa som blivit sjuk. Nu håller vi alla tummar och tår att det inte ska vara för sent för behandling.

Julen är i annalkande och förberedelserna har startat, sakta men säkert. Granen är klädd och det är städat i rum och vrår. Nu ska vi kika lite på maten och sedan ska det bara fram lite tomtar och änglar. Jag fattar inte riktigt vart tiden har tagit vägen... Vad hände med december, egentligen..?!

Ha det fint och stressa inte sönder er! Det blir jul ändå... 

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar