Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

14 december 2013

Tredje advent

Ytterligare två veckor har gått och i morgon är det tredje advent...

I måndags var vi på lilla ♥ skola där de visade upp vad de jobbat med under hösten. Så duktiga de är!! De gick upp på scenen i matsalen, tre och tre, och berättade om Sverige. Städer, sjöar, berg och en massa annat kunde de berätta om. De berättade om vikingarna och de gjorde ett uppträdande där de pratade engelska och var vikingar. De avslutade med en dans som var så otroligt bra! Alla i hela klassen var uppe på scenen och dansade. De var samspelta och gjorde samma rörelser allihop. Fantastiskt bra! De hade lite lottförsäljning och där blev det lite vinster; en termosmugg, en vattenflaska och en julblomma.

I veckan som gick hade även Sagaform, i Borås, sin utförsäljning. Där var det mängder av folk och man fick verkligen inte vara stressad när man skulle in där... Jag fick i alla fall plockat till mig lite av varje och tack vare låga priser så blev det ju inte så dyrt heller! En del går till julklappar och resten behåller vi själva. Det kan vara på sin plats att byta ut en och annan pryl i skåpen misstänker jag...

I går hade vi julbord ute på Guttasjön... Så mysigt och gott och fint och trevligt det var! Förra året var jag också där, men då gick jag som i en bubbla eftersom lilla ♥ då låg på sjukhuset - alldeles nyopererad... I år var jag närvarande och kunde njuta av allt gott och fint. Dottie hade fixat så fina servetter till oss allihop; hon hade vikt röda servetter till små nissetofflor och alla gästerna fick ett par tofflor var vid sin sittplats. Kan tillägga att vi var cirka 90 gäster, så Dottie hade nog tillbringat de senaste veckorna med dessa skapelser...


















Idag är det regnigt och mulet ute. Snön som kom i förra veckan, är helt borta. En liten hög här och där, men annars är det barmark igen. Jag fick ett mail, från några som är i Spanien nu, och där hade det varit 18 grader och strålande sol igår... Mmm... Härligt! Jag längtar...

Kram på er - alla helgfirare


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar