Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

19 mars 2015

Sex år har gått...

Tänk att det har gått sex hela år sedan telefonen ringde... Jag minns dagen som om det var igår... Jag satt på mitt jobb, i Varberg, när telefonen ringde. Det var Maria från AC. "Kan du prata?", frågade hon och då förstod jag vad det gällde. Jag satte mig ner och genast började tårarna rinna... När Maria började prata, grät och skrattade jag om vartannat. Jag kunde inte alls kontrollera alla känslorna som kom. Mina kollegor, som gick förbi utanför dörren, sneglade storögt in på mig där jag satt och tjöt och de hade ingen aning om vad som hände inne hos mig eller vad det var för samtal jag hade fått.

Det var det bästa samtalet jag någonsin fått. Jag grät av lycka och jag skrattade vilt för det var så fantastiskt underbart! Jag fick nämligen, där och då, reda på att jag hade blivit godkänd som mamma till mitt lilla ♥, som fanns där långt borta på andra sidan jordklotet och som bara väntade på att få en alldeles egen familj.

Sex år har gått och jag är så himla stolt över mitt lilla ♥ och jag är så otroligt tacksam för att just jag fick bli mamma till just denna lilla fantastiska tjej!! Tänk vilken tur jag hade!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar