Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

18 maj 2016

Prylar, tjejmys, glitter och glamour

I helgen som gick hade vi tjejträff. Vi är tre goda vänner som brukar träffas då och då och ibland fixar vi ego-dagar. Den som fixar ego-dagen bestämmer allt man ska göra och de andra får inget veta innan man ska göra det. Det är inga jobbiga grejer utan allt som oftast bara må-bra-grejer som vi gör.

I helgen var det så dags igen. Mona hade planerat och BM och jag fick bara hänga med. Vi började med ett stopp i Tvååker på "Bling City" - som nu hade bytt namn, men till vad kommer jag inte ihåg... Det blev ingen shopping, men en massa fina saker och kläder att titta på.

Vi drog vidare till ett ställe strax utanför Halmstad, som heter "Patriks prylar". Oj, oj, oj, säger jag bara!! Vilket ställe!! Helt underbart! En massa coola, fräcka, fina, snygga, fula, praktiska, läckra, nödvändiga och onödiga grejer! Vägg-i-vägg hade de ett ekologiskt café där vi åt lite lunch.

Nöjda och glada åkte vi sedan tillbaks hem till Mona. Där satte vi oss och målade lite. Ja, på papper alltså... "Måla fritt, vad ni vill", var ordern, men hur lätt är det att bara sätta sig och måla fritt..?? Det har jag jättesvårt för, så det blev väl lite si och så med resultatet. De andra var, som vanligt, väldigt kreativa och påhittiga.

Grillplanka till kvällsmat och efter en stund var ego-dagen över. För min del iaf... Jag hade lova lilla ♥ att jag skulle komma till stugan innan Eurovision Song Contest började.

Från lugnet på Årnäs till glitter, glamour och hög musik i stugan... Det är kontraster det...

En fin helg blev det i alla fall!

Kram ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar