Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

18 maj 2016

Vildmarksträff

För ett tag sedan så hade vi Ecuadorträff, med många familjer som har adopterat från Ecuador. Temat var vildmarksliv.

På fredagen träffades vi allihop och fördelade packningen i kanoterna. De som ville paddlade och övriga fick ta flotten över till ön. Lilla ♥ paddlade och jag valde flotten. Det var en liten flotte som skulle dras över till ön, via en stålvajer. Sedan var det en promenad på cirka 3 kilometer genom ris och snår och över träsk, innan vi slutligen kom fram till campen. En jättefin camp, med några små övernattninghus, en stor grill, badtunnor, bastu, badbrygga och utedass...

Några tappra valde att bada i sjön och en del valde de varma badtunnorna. Några paddlade kanot. Vi gick ganska mycket fram och tillbaks och runt på ön, men det fanns inget annat än campen där. Jo förresten... Det fanns miljarder myror som kryllade runt på marken...!! Det var svårt att fokusera ibland och jag tyckte det kröp överallt... Trots solen och värmen, så var jag glad att jag hade tagit på mig de långa jeansen och de rejäla skorna.

Vi grillade och åt tillsammans och barnen fick slå sönder en Piñata full med godis... Mateo spelade och sjöng för oss. Vi hade många och långa fina och varma samtal. Lika stämningsfullt som vanligt.

Vi hade en jättefin och mysig helg tillsammans med fina vänner! ♥
Nu ser vi fram emot nästa års träff - som undertecknad ska vara med och planera..!

Kram ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar