Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

11 april 2017

Loppis, hästar, baciller och värme

I mitten februari var jag och lilla hjärtat på en stor loppis på Svenska mässan i Göteborg. Vi hade med oss en hel del grejer dit som vi sålde det mesta av. Allt från skor till böcker, filmer till hårspännen, kläder till stekpannor. Ja, allt fanns på menyn. Det var drygt 200 utställare som var med på loppisen, så det var gott om folk.

Foto; Bollebygdsmamman



















Vi var även på Göteborg Horse Show och kollade. Hästhoppning, underhållning och en stor hästmässa lockade. Vi var där i några timmar, men åkte hem framåt eftermiddagen när vi inte orkade längre.

Foto; Bollebygdsmamman



















Sedan kom den... Influensan from hell... Jag blev sängliggande i nästan en vecka med hög feber. Kunde inte äta, orkade varken titta på TV eller läsa. Jag bara låg... Och sov... Och frös... Och svettades... Och hade ont i huvudet... Och i kroppen... Jag var hemma och sjuk i två veckor och det var verkligen inte roligt. Hade egentligen behövt vara hemma en vecka till, med facit i hand, men det blir så krångligt att blanda in FK.

Så mars var ingen rolig månad alls... Den kan vi stryka ett streck över.

April däremot började helt ljuvligt. Jag satte mig på ett plan och åkte till Spanien. Helt själv! Sol, värme och blå himmel längtade jag något alldeles kopiöst efter och tack vare min bästa sambo, så kunde jag ge mig iväg till värmen.

Foto; Bollebygdsmamman



















Färskpressad apelsinjuice varje morgon, Serranoskinka, Churros, färska jordgubbar, Fuetsalami, vitt vin, Mojito, en solstol, en massa bra böcker, marknader, havet, sanden mellan tårna, härliga morgonpromenader utmed kanalen - vad mer kan man begära..?! En riktigt bra semester som har laddat mina batterier ordentligt! Tack, stora hjärtat!

Nu är jag redo att ta tag i kommande projekt och på agendan står det bl.a. en Stockholmsresa, en Ecuadorträff, två tjejträffar, dansuppvisning och så påsk så klart!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar