Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

15 oktober 2017

Ojojoj!

Ojojoj, så länge sedan det var jag skrev här... Tappade helt bloggkänslan i våras och den har varit svår att hitta igen. Men idag kände jag en liten längtan, så då får man ju passa på...

Vad har hänt sedan sist, då..? När skrev jag senast...? I april, tror jag... Vad har vi gjort efter det då..?

Vi var hos M & L och firade påsk, enligt traditionen. I år hade vi vår husbil med oss, som vi skulle sova i. Tyvärr hade Th glömt fylla på gasol, så vi fick sätta in en byggfläkt (!!) i husbilen, för att få lite värme under natten. När natten kom, kunde jag inte sova, för det var så himla kallt! Jag frös om hela kroppen, så efter några timmars snurrande för att hålla värmen, kände jag att jag fick nog. Jag puttade till på Th och tvingade upp honom för att klämma ut den sista gasolen i tuben, så att vi kunde få lite värme. Efter en stund blev det varmt och skönt och jag lyckades somna om. På morgonen, när vi vaknade såg vi att det hade varit frost ute! Inte konstigt att det var kallt i husbilen! Ja, den som lever lär, brukar man ju säga. Förhoppningsvis har vi lärt oss att alltid ha med gasol när vi är ute med husbilen.


























I slutet av april åkte jag till Stockholm med Mona för att kolla in Danny på Hamburger Börs. Och vilken show!! Wow, alltså!! Helt fantastisk och den bästa showen jag sett och varit på! Fem stjärnor av fem möjliga!

Britt-Marie skulle varit med, men fick förhinder, så vi tog med oss Sofia istället. Och vilken kväll vi hade! Bästa platserna, där vi satt så nära scenen att vi kunde nå Danny när han dansade förbi oss. En upplevelse man sent kommer glömma!
















Under semestern gjorde vi lite av varje. Vi var i Varberg en vecka, vi var i Halmstad och njöt av Diggiloo en kväll, vi hängde med fina vänner och vi gjorde små dagsutflykter. Lugnt och skönt i en härlig kombination med olika aktiviteter.

























Vi åkte till Stockholms skärgård en helg för att träffa våra fina vänner från Sandviken. De har en stuga där ute på en av öarna och så fint det var! Jag har aldrig varit ute i skärgården, men det var faktiskt något väldigt speciellt. En helt ljuvligt ställe med vattnet alldeles inpå knutarna.


























Vi har, som vanligt, varit iväg på de två bästa träffarna; Ecuadorträffen och TT-träffen. Ljuvliga träffar med de finaste! Många fina samtal och härliga erfarenhetsutbyten. Ecuadoriansk buffé och ecuadoriansk musik fick vi dessutom njuta av.




















I september var vi i London och firade min mamma som fyllde år. Det blev en jättefin helg med god mat, turistande, shopping (främst lilla hjärtat), fint sällskap och vackert väder. Det sägs att London är en stad som man gärna återvänder till och det kan jag absolut skriva under på.




















På mammas födelsedag åt vi frukost på Duck and Waffle och det var supermysig! En restaurang på 40 våningen, där man hade hela London för sina fötter. God frukost och sedan lite champagne i baren - med svindlande utsikt! Fint!


























Jag har varit ute och campat med Mona och Brittan - det var en jättemysig helg. Vi körde husbilen till Kungshamn och hittade en perfekt plats att ställa oss på. Promenerade in till centrum, där vi tog en båt över till Smögen. Vi gick och vi shoppade och vi åt och drack och hade det riktigt bra. En härlig helg att ta med sig i minnet när vintern viner runt knutarna.




















Jag har fått ett litet kusinbarn oxå! En liten Konstantin! Så söt och så liten, men så välkommen!
Alldeles nyligen fick vi komma och hälsa på och så mysigt det var att träffa dem alla tre i familjen!




















Jag har säkert glömt bort massor av roliga saker, men det betyder så klart inte att de är oviktiga, bara att de just nu inte kom fram i mitt minne...

Jag ska försöka skriva lite oftare och lite mer regelbundet framöver, så slipper ni få så mycket att läsa på samma gång...

Ha det fint!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar