Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

22 september 2012

Bara lite till...

Jag har under det senaste året pluggat halvtid på distans. Det har emellanåt varit tufft med tiden, att jobba heltid och sedan efter det sitta 2-4 timmar på kvällen med läxor och inlämningsuppgifter. Men samtidigt har det oxå varit roligt! Jag har hela tiden haft en sporre som dragit mig framåt när det har känts tungt och det har hjälpt mig många gånger. Nu är jag i sluttampen av utbildningen. Två inlämningsuppgifter och ett slutprov kvar - sedan är det färdigt! Då har jag papper på att jag har utbildning på mitt yrke som jag haft i nästan 13 år!

Men efter det börjar nästa fas... Jag har nämligen kommit in på ytterligare en utbildning! Och den är på två år - halvtid och distans... Det blir nog oxå tufft, eftersom det är många nya bitar att lära sig... Men samtidigt så är det något jag vill och inte något jag måste och då brukar det ju vara lättare att lära! Den nya utbildningen är en slags fortsättning på det jag läst under året - en slags utveckling av yrket. Det blir en rolig utmaning!

Ja, det är bara att damma av böckerna och sätta igång!

Kram


Bilden är lånad från Internet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar