Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

28 september 2012

Fönstren gapar tomma och svarta

I augusti när vi kom hem från Spanien såg vi att en av våra grannar hade flyttat. Det var alldeles tomt och öde på tomten och ingen rörde sig längre ut och in genom dörrarna. Fönstren gapar tomma och det är alldeles svart där innanför. Det är tyst och lugnt och inte längre någon som gapar och skriker och kastar stenar. Det är lugnt och skönt och jag har egentligen bara ett ord att säga: ÄNTLIGEN!!! Äntligen slipper jag känna ångest och få ont i magen så fort jag såg någon där inne eller ute. Nu väntar jag bara på att allt ska jämnas med marken så att jag slipper se eländet och slipper bli påmind om tiden då jag mådde så dåligt, både fysiskt och psykiskt, pga miljön i och omkring..!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar