Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

15 december 2012

Rävar och julkort

Igår var jag med kollegorna på jullunch ute på Guttasjön. Det var ett julbord som hette duga! Massor av mat och gott var det oxå! Jag har på grund av de senaste omständigheterna, inte haft någon vidare matlust, men fick ändå ätit det jag gillar mest på julbordet. Trevligt sällskap gjorde ju naturligtvis måltiden komplett!

Senare på eftermiddagen träffades alla vi, som på olika sätt, hör till stora ♥ företag på La Familia i Bollebygd för en liten fördrink. Vi transporterades senare till Rävgården för några timmars lekande innan nästa julbord dukades upp. Det var fullt med snö, där ute i skogen, men ack så skoj vi hade! Det var bilar som kördes på korsen och tvärsen och ibland var det helt omöjligt att hålla tungan rätt i mun... Julbordet som dukades upp där, gick inte heller det av för hackor! Kvällen avslutades sedan på La Familia, tillsammans med samtliga som varit med och lekt i Rävlanda. En mycket trevlig och rolig kväll! Tack till stora ♥ och L som fixat allt!

Idag fick jag hem mitt lilla ♥ igen - hon hade kamperat hos mormor och morfar sedan i går fm. Idag var hon riktigt pigg och glad igen och det var en fröjd att se! Vi pysslade och förberedde en massa julkort som ska gå iväg i morgon med posten. Det stämplades, revs, klistrades och fixades... Härligt med julkort!















På ett sätt är det tråkigt, för det är så många som slutat skicka julkort... Ja, de sätter in pengar till behövande istället, och det är ju bra, men jag måste ändå säga att det är tråkigt... Det är så fint när man sätter upp alla julkorten på kylskåpet och frysen och kan njuta av dem ända fram i januari!

Vi kommer i allafall att fortsätta skicka julkort till alla som vi vill tänka lite extra på..!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar