Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

28 december 2012

Shopping och korvgrillning

Igår åkte vi till Göteborg för att få känna av kaoset i stan en stund... Vi höll oss inne i Nordstan - där finns ju faktiskt det mesta man kan vilja ha. Lilla ♥ gick ut hårt och shoppade loss. Hon fick handlat några Nintendospel och lite annat smått och gott, stora ♥ fick fyndat lite och även jag fick med mig några kassar hem.

Jag är så nöjd med min väska och min kjol från Desigual!















Lilla ♥ sa innan vi åkte att: -"Mamma! Idag är det ju perfekt väder för några timmars shopping..!" Hmm... Vad har hänt..?! Hon brukar inte alls gilla det där att trava in och ut i butikerna. Om det inte är hennes typ av butiker, förståss..!

Även idag var det ju superfint väder ute! Himlen var knallblå och solen sken så fint. Solen orkade knappt upp över hustaken, men den fanns där..! Vi bestämde oss för att åka upp till Ballasjön och grilla lite korv. Sagt och gjort, vi plockade ihop lite ketchup, senap, torkad lök, ved, tändstickor, sittunderlägg och sedan körde vi och köpte korv och bröd och dricka. Väl uppe vid sjön, så trillade det in fler och fler familjer och tillslut var vi nog närmare 15 personer där uppe. Några av barnen åkte skridskor och stora ♥ fixade elden. Det var så mysigt! Lite kallt om näsan, men väldigt hög mysfaktor!

Hög mysfaktor vid Ballasjön















Kalla, men nöjda och glada åkte vi hemåt för att få upp värmen igen. En jättefin dag - väl värd att ta till vara på..!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar