Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

16 januari 2013

En gnistrande onsdag

Jag har legat hemma med blixtrande huvudvärk i några dagar nu. Jag har mest hållt mig i rum där det inte har varit så ljust. Sovit, tittat lite på TV, spelat Wordfeud mm. Idag är det mycket bättre och jag kan till och med stå i solljuset utan att det skär innanför skallbenet.

Idag är det en fin dag där utanför! Solen skiner och himlen är nästan blå. Snön som kom igår, gnistrar så fint i solljuset. Det är nästan så man behöver ha solglasögon på sig inomhus..! Underbart!

Allt blir så mycket lättare när solen skiner. Även om det är nästan -10 grader, så känns det ändå som om vi går åt rätt håll. För mig är så klart rätt håll: våren! Våren med sina småljumma dagar och lökväxterna som försiktigt tittar upp genom jordskorpan. Gräset som börjar växa till sig och återta sin gröna färg och buskarna som börjar få små gröna knoppar... Att det dessutom blir ljusare både morgon och kväll är härligt... Mmm... Längtar..!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar