Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

9 maj 2013

Värk och terasspyssel

Jag har åkt på en inflammation i min högra axel och det värker som bara den. Jag knaprar värktabletter och hoppas att det snart ska släppa. Jag hade många planer för dessa dagarna innan helgen, men tji fick jag... Jag kan göra en del, men det går så mycket långsammare eftersom jag får göra det med vänster istället.

Idag har vi i alla fall pysslat lite ute på terrassen. Nyinköpta blommor står nu i krukorna, lyktorna jag köpte häromdagen är upphängda (av stora ♥) och dynorna är utlagda på stolarna. Nu väntar vi bara på att den riktigt goa värmen ska komma, så att vi kan sitta där ute till sent på kvällen... Igår tände vi lyktorna och det såg riktigt fint ut när mörkret la sig över oss.

Hoppas det blir grillväder i kväll, för då kanske man kan sitta ute en liten stund i alla fall..! Vi har ju inglasat större delen av terrassen och det tar bort den största delen av vinden och kylan... Just nu gör solen tappra försök att ta sig igenom molnen - vi får se om den lyckas... I värsta fall får vi svepa in oss i varma och sköna plädar...

Ute i trädgården händer det en del... Det kommer skott och nya blad på den nedsågade häcken - ja, på en del av buskarna i alla fall..! Det ger sig hur det kommer se ut framöver... Scillan har spridit sig till större delen av gräsmattan, en och annan tulpan har kommit upp, men för övrigt är det tunt med blommor... Påskliljorna lyser med sin frånvaro och inte ens pärlhyacinterna har vågat sig upp ur jorden... Snälla värme; kom nu!! Vi vill se blommorna blomma snart..!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar