Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

9 maj 2013

Kärlek och galenskaper

Det händer rätt så mycket just nu, känner jag. Och när jag kikar i bloggen så inser jag att det var jättelänge sedan jag skrev här... Så nu är det nog dags att uppdatera lite! Men var ska jag börja, tro...

För två veckor sedan inledde stora ♥ och jag helgen med ett besök på Lorensbergsteatern - vi hade nämligen fått biljetter till Galenskaparnas 30-årsjubileumsshow av min svägerska. Och oj, så bra det var! Så mycket man kände igen från "förr" och så många goa skratt vi fick. En toppenföreställning - har ni inte sett den så kan jag varmt rekommendera er att gå dit och titta!

När föreställningen var klar, körde vi ner till Varberg. På lördagen var vi nämligen och firade en vän som precis fyllt 50. Vi hade fixat en korg med diverse "må-bra-och-ta-hand-om-dig-saker" till henne samt en bok som vi fyllt med gamla kort och en hel massa kloka och tänkvärda må-bra-ordspråk och dikter och mycket mer. Hon å sin sida hade fixat både en tipspromenad (med frågor från 60-talet och framåt) och en annan aktivitet. Killarna fick måla varsin tavla med temat kärlek och vi tjejer skulle skriva ner vad kärlek var för oss. Vi skulle sedan gissa vem som hade målat och skrivit vad. Det var en väldigt fin grej hon hade hittat på. Killarna var faktiskt ganska seriösa - vilket jag först inte trodde... Stora ♥ målade en superfin tavla med våra händer och vårt hus med ett stort hjärta i ett fönster samt  en stor sol som sken över oss. ♥ Tavlan fick vi ta med hem och snart kommer den pryda en väl utvald plats i vårt fina hus.

På söndagen var vi bara i och runt stugan och njöt av omgivningarna och miljön innan vi åkte för att hämta lilla ♥ som tillbringat helgen hos mormor och morfar.

En riktigt rolig och fin helg tillsammans med mitt stora ♥!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar