Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

11 augusti 2013

100-årsfest och "Heja Blåvitt"

Nu har vi så jobbat i en hel vecka och hur fort har inte det gått..?! Första dagen var superseg och jag bara längtade hem... Det var ju så mycket roligare att ha semester ju..!!

Den största tilldragelsen den här veckan har ju naturligtvis varit 100-årsfesten vi var på igår! Oj, oj, oj, vilket party! Vi var runt 90 personer hemma hos A och K. De hade satt upp ett partytält ute på gården. De hade ett mattält, ett bartält, en rökruta, ett dansgolv och en diskjockey. Allt var så himla bra arrangerat! Den festen hade verkligen allt ett bra party ska ha! De hade jättegod mat, goda tårtor, goda drinkar, bra musik, en kul tipspromenad, en rolig trekamp, fantastiska sånger om jubilarerna, härliga människor och framför allt ett suveränt väder! Det ösregnade fram tills fem minuter innan vi åkte dit och sedan var det uppehåll ända tills vi åkte hem någon gång mitt i natten. Suveränt bra fixat av alla inblandade!

























På tal om regn, så har det droppat en hel del den här veckan. Snacka om att vi hade tur med vädret på semestern! Vi hade ju kanonväder! Sol och värme precis hela tiden och så fort vi började jobba, kom regnet och den svalare luften. Nog för att det behövs regn, för växterna behöver verkligen vatten.






























Vi hade fint besök i trädgården häromdagen igen! I ögonvrån såg jag något brunt som rörde sig och när jag tittade ut, stod en rådjursbock och en rådjursko och smaskade på grannens bärbuskar. Stora ♥ blev väldigt sugen på att springa och hämta bössan. Men det vore väl dumt att göra en "Runar". Dumt om han blev av med licensen, åkte i finkan och fick en massa böter, tänker jag... Men visst är det irriterande att de går här och käkar upp våra buskar och vi kan ingenting göra..! Det hjälper ju inte att vi skrämmer bort dem - nästa dag är de tillbaks igen. Och att de går här bland husen, mitt på dagen, tyder ju helt klart på att något är fel.

















Vi har ju fått nya grannar här på vår lilla gata. Två barnfamiljer med två barn vardera. Den ena familjen är inbitna Göteborgare och därmed hejar de naturligtvis på Blåvitt! Deras minsta barn brukar gå omkring emellanåt och sjunga "Heja blåvitt, heja blåvitt.." Hon är så söt..! Det andra barnet, som är äldre än lillasyster, har ett blåvitt matchställ och i somras fick han ett armband av oss med texten "IFK Göteborg" på. Han blev jätteglad och nu har han armbandet på sig, precis hela tiden. Han tar bara av det när han duschar, för att det inte ska bli förstört... Som sagt; inbitna Göteborgare.
 
Stora ♥ brukar skoja med dem eftersom han hejar på Elfsborg. Och i natt när vi kom hem efter 100-årsfesten, smög stora ♥ ner till deras flaggstång och hissade en Elfsborgsflagga i deras flaggstång... Klockan är nu eftermiddag och de har inte märkt något än... He, he, he... Ska bli skoj att höra vad de säger när de ser flaggan..!! Själv är jag ju blåvitt i mitt hjärta och tycker inte riktigt om att se flaggan hänga där... Men snart ska ju Elfsborg och Blåvitt mötas och då får vi se vem som står som vinnare. Kanske kan de där Elfsborgsgrejerna stuvas undan efter den matchen...


















Vi odlar tomater på vår terrass och nu har de börjat mogna. Det är så gott och härligt med alla tomater! Vi skördar varje dag och de smakar mums! Det finns en hel massa tomater på plantorna, så jag hoppas att de mognar lite då och då, för annars kommer vi inte kunna ta hand om alla...














 
 
 
 
 
Oj, det blev ett långt inlägg den här gången... Ja, ja, ibland infaller kreativiteten med skrivandet... Nu ska jag ut på terrassen och se om jag kan fixa till något fint med mitt gamla fönster jag köpte häromveckan.
 
Ha en härlig söndag och en bra arbetsvecka där ute!
 
Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar