Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

3 augusti 2013

Nedtrappning

Jaha, då var semestern slut nu då... Bara en dag kvar innan man ska rätta in sig i ledet igen... Passa tider och allt annat som hör till... Måste säga att det är rätt skönt att vara ledig och få styra över sin egen tid. Att kunna gå upp när man vill, äta frukost när man är hungrig (eller när lilla ♥ är hungrig), att bara göra det man känner för. Äta en glass, ta ett glas vin, grilla lite och äta middag sent på kvällen. Att kunna vara uppe hur sent man vill (eller orkar...)... Visst kommer jag sakna det här i nästa vecka, men samtidigt så vet jag att när jag väl har jobbat några dagar så kommer det kännas hur avlägset som helst med semestern och då är det som om det inte har varit något annat än arbete, fasta tider och tidiga morgnar...

Vi har börjat så smått att försöka få rätsida på dygnet. Igår och idag väckte jag lilla ♥ ganska tidigt (=07:30). Hon tyckte att jag gick in för att förstöra hennes liv... Ha, ha, ha... Det blir ju skoj på måndag när hon ska upp ÄNNU tidigare..! Fast då hägrar ju kompisarna på fritids, så då kanske det går lite lättare. Frågan är ju vad som ska få mig att orka upp på måndag...


















Nu tar blåsten i så det nästan lyfter här ute. Det drar ihop sig på himlen och snart brakar det säkert loss ordentligt. Skulle faktiskt vara lite skönt med ösregn och rejäl åska, så det rensar upp lite. Idag har det varit utlandsvärme, på riktigt!

Nä, nu får jag nog flytta inomhus - dropparna hänger i luften...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar