Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

2 juni 2015

Liten blir större

Tiden rusar, som bekant, och det märker man ju främst på barnen... Jag tycker inte det var länge sedan jag stod i tvättstugan på Smålandsgatan och hängde upp små sockar, tröjor och kjolar och nu är det ett antal större storlekar jag hänger på tork varje vecka.

Förra helgen fyllde lilla ♥ 12 år! (Hur länge kan man säga lilla ♥, förresten..? När övergår hon till att vara stora ♥ och vad händer då med stora ♥..? Vad ska jag kalla honom då..?) Det blev lite paket, skönsång (??) och frukost på sängen. Precis som hon önskade. På eftermiddagen hade vi traditionsenligt kalas med mor- och farföräldrar och då blev det ännu mer paket. Presentkort, resväska, litet rör med figurer från Ecuador, en fotobok ("Resan till Inez") och en himla massa annat bra-att-ha. Lilla ♥ var nöjd med både paket, fika (som mormor bakat - TACK!) och den goda tårtan (även den tillverkad av mormor - TACK!). Nästa år är det tonårsinträde...



















I helgen som gick hade vi familjen F här hos oss. En av lilla ♥ fina kompisar, från tiden i Ecuador, och hans familj förgyllde helgen för oss. Det är så trevligt att träffa dem och barnen hittar varann direkt. Man ser dem knappt - det är när det vankas mat eller fika, annars leker de tillsammans. Vi vuxna har mycket att prata om och tiden går så fort. Fredag till söndag rusar... Himla kul och skoj och trevligt och mysigt var det i alla fall att träffas!

























Igår kom matkassen igen. Det funkar jättebra! Varannan vecka får vi hem några kassar med mat, grönsaker och frukt. Detta räcker nästan hela veckan och det är toppen! Recept och i princip alla ingredienser är med. Det är bara att välja vad vi ska göra vilken dag, och sedan köra igång. Nu har vi lyckats få med lilla ♥ i matlagningen oxå och det är jättemysigt. Enkla och supergoda recept!

Jag fortsätter med mitt målande i Mandala och Mindfulnessböckerna. Jag har beställt några extra böcker och fyllt på pennförrådet, så nu målas det för fullt under mina planerade pauser. Härligt och avkopplande!

På tal om det, så är det dags för en paus nu... En målarpaus...

Ha det fint!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar