Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

16 mars 2016

Havet och meditationerna

I helgen som gick var jag ute på Brännö, i Göteborgs södra skärgård. En fantastiskt vacker och rogivande ö, bara 20 minuter från fastlandet. Båten gled fram mellan kobbar och skär och redan där började kroppen slappna av och landa i nuet.

Jag var anmäld till en retreat- och meditationshelg med Carina från Meditationsguiden. Boende fick man fixa själv, så då valde jag att hyra ett rum nere vid varvet. Utsikten var alldeles underbar från mitt fönster och det var svårt att slita sig...

Själva retreat- och meditationshelgen innehöll åtta meditationstillfällen och däremellan samtal och reflektioner i temat "Bli bättre på att lyssna på dig själv" och "Öka din självkänsla". Det var mycket bra meditationer och mycket givande samtal som gav mig väldigt mycket... Nu gäller det att försöka upprepa de här meditationerna och fortsätta arbetet själv här hemma.

Det finns inga bilar på Brännö så det var till att använda apostlahästarna och gå, gå och gå. På söndagen, efter lunchen, så hade vi lite tid över och då passade jag på att utforska ön själv. Jag gick på små kringelikrokvägar och hittade en liten stig mellan två hus. Nyfiket gick jag ner där och rätt som det var öppnade sig landskapet och jag kom till havet... Sååå rofyllt och vilket underbart ställe jag hittade... Helt magiskt. ♥ Det var helt stilla, havet skvalpade lätt mot stranden och svanarna gled förbi ute på vattnet... Tyvärr hade jag inte så mycket tid, så jag fick lämna stället efter en kort tid, men den platsen kommer alltid finnas med i mitt hjärta som en av höjdpunkterna under helgen...

Ha det fint och ta hand om dig och varandra!

Kram ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar