Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

6 mars 2016

Smärta och lindring

Nu har det gått 11 dagar sedan jag opererade min axel. Om tre dagar ska jag ta bort stygnen. Undrar hur länge det dröjer innan jag känner att allt är helt återställt..?

Jag var hos sjukgymnasten i förra veckan och fick några övningar som jag ska göra flera gånger varje dag. Jag stretar på med övningarna och tänjer och sträcker och pressar precis som jag ska göra. Det värker och gör ont, men jag känner att det blir bättre och bättre. Jag är fortfarande stel och har en begränsning i axeln, men jag kommer bra mycket längre nu än vad jag gjorde innan operationen.

Sjukgymnasten pressar mig ganska hårt (nödvändigt, jag vet) och när jag har gjort mitt program så värker det ordentligt. Jag har starka värktabletter som jag, den första veckan, tog två gånger om dagen. Nu har jag börjat trappa ner och tar bara en halv tablett om dagen. Får nöja mig med Alvedon framöver och än så länge känns det okej.

Jag kämpar på..!

Kram ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar