Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

24 mars 2016

Sötisar ♥

Jag måste berätta om våra katter... De är väldigt speciella och så himla mysiga...

När de kom till oss i höstas, var den ena katten rädd och skygg och gömde sig så fort det kom någon och knackade på dörren. Efter det såg vi inte honom mer på resten av den dagen. Han var livrädd för alla ljud och ryckte till så fort man ställde ner ett glas för hårt eller om man tappade något i golvet.

Nu springer han och sätter sig i trappan, när det kommer någon vid dörren. Han är nyfiken och han vågar sig fram ibland. Han nosar i luften och vill gärna hälsa. Om den som kommer, sätter sig på huk en stund i hallen, så kommer han fram efter en liten stund. Han bryr sig inte om ifall man tappar något eller om det låter mycket.

När jag visslar på honom, så kommer han springande mot mig och han älskar när jag lyfter upp honom och håller honom mot mig. När vi sitter vid TV:n, vill han vara med och gärna vara nära. Väldigt nära... Han lägger sig ibland så tätt intill att jag knappt kan röra mina ben i soffan och ibland lägger han sig på en filt precis jämte.

Han är så fin och så mysig, våran Sune..! ♥


























Den andra katten är självklart oxå mysig och fin, men de har två helt olika beteenden.

Oscar är mer tuff och går gärna fram och hälsar direkt när någon kommer. Han går jämte när vi rör oss i huset och han vill gärna vara med där vi är. Går jag ner till tvättstugan, så håller han jämna steg med mig och väl där inne lägger han sig i tvätthon tills jag är klar. Går jag in i badrummet, hänger han med och där lägger han sig i badkaret tills jag är klar. Går jag till sovrummet, så hänger han med. Oscar gillar sällskap och han är alltid pigg och glad! ♥

Vi är så glada för våra fina katter! De har så fina personligheter, båda två. ♥
Olika men ändå lika.

Hoppas de får många lyckliga år tillsammans med oss!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar