Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

22 april 2016

Där satt den!!

Det var med nervösa steg jag närmade mig Viktväktarna igår. De senaste veckorna har det gått väldigt trögt och jag har mer eller mindre stått still på vågen. 10-kilosdiplomet har hägrat, men hur jag än har gjort, så har det inte riktigt gått. Två hekto ner och ett halvt kilo upp. Tre hekto ner och ett hekto upp. Suck..!

Men så igår hände det!! Äntligen visade vågen de sista siffrorna jag behövde för att få mitt efterlängtade diplom! Diplomet som visar, svart på vitt, att jag faktiskt har lyckats gå ner 10 KILO!! Känner mig riktigt stolt! Lite barnsligt kanske när en 51-åring blir glad för ett diplom, men det är ju ett bevis på att jag har gjort något bra och att jag är på rätt väg. Heja mig!!

Dessutom fick jag en nyckelring! Det är beviset på att jag har gått ner 10% av min ursprungliga vikt! Det ni! 10%..! Inte illa, va..?!

Nu har jag en bit kvar att gå, innan jag är nöjd och i mål, men ett steg i taget! Alla dagar är inte lätta, men med hjälp av min envishet så SKA det gå och jag SKA komma i mål, så småningom. Jag har inte så bråttom, men det är klart att det är roligt om det går framåt.

Skillnaden nu mot förra gången är att jag nu har bestämt mig.
Dessutom vill jag komma i byxorna jag köpte för 1,5 år sedan och som jag knappt har använt...

Ät allt du vill, men ät det inte jämt och inte så mycket, så går det!

Kram ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar