Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

14 april 2016

Mycket, lite eller ingenting

Veckorna går och det händer en massa och ingenting.

Veckan efter påsk var lilla ♥ i Stockholm. Under den veckan passade vi på att röja lite här hemma, både inne och ute. Det var hyffsat väder, så då får man ju passa på och det är skönt att få det gjort.

I slutet av den veckan började Oscar må dåligt. Han var helt hängig och kräktes gång på gång. Jag ringde veterinären och rådgjorde hur vi skulle göra, och han tyckte vi skulle komma in med honom. Väl där blev Oscar lätt undersökt och veterinären tyckte att han skulle få stanna kvar över natten för en mer grundlig undersökning. Kändes lite ledsamt att lämna honom där, men vi visste ju att han var i goda händer. Dagen efter åkte jag och hämtade hem Oscar igen och veterinären sa att han inte hittat något fel på honom. Att han kräktes berodde förmodligen på att han ätit något som retat hals och mage. Väl hemma så sov han mest hela tiden i några dagar. Vi var lite oroliga att det ändå var något fel på honom, men rätt som det var, så var han sig själv igen. Skönt..!! ♥

Jag skulle börjat arbetsträna i början av april, men värken i axeln efter operationen, satte stopp för det. Tyvärr, för jag började faktiskt känna mig redo att börja jobba igen. Men jag har inte tänkt stanna hemma för evigt, utan ger det här några veckor och sedan hoppas jag vara på banan igen. Starka mediciner och hård sjukgymnastik ska hjälpa till, säger läkaren. Själv känns det som om det bara blir sämre när jag pressar och tänjer i axeln, men jag får väl lite på vad de lärde säger... De kan ju det här...

Vad händer mer då..? Tja... Jag fortsätter min kamp mot kilona och det går jättebra! Idag hoppas jag kunna få 10-kilos-diplomet..! Jag har en lång väg att gå, men 10 kilo är en bra bit på väg och jag känner mig mer motiverad än nånsin. Det SKA gå..!! Och det KOMMER gå..!!

Sköt om er!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar