Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

26 oktober 2011

Dagens affirmation

Det där med affirmationer är ju inte helt fel...
Slår jag upp ordet så står det:

"Affirmation (av latin affirmatio, ’försäkran’) är i nyandliga rörelser positivt färgade fraser som upprepas i tal och skrift i syfte att förbättra sin livssituation. Affirmationer utgår från tanken att man själv skapar sin verklighet och att ens tankar är det som orsakat ens nuvarande situation." (Hämtat från Wikipedia)

Om man då omsätter detta i verkligheten så innebär det att man ska ta till sig några kloka ord varje dag och sedan försöka leva efter dem, för att göra dagen så bra som möjligt. Ja, varför inte?!

Här kommer så dagens affirmation till er, kära följare:

Ha tillit till dig själv!
Jag har tillit till mig själv.
Jag har tillit till att jag klarar av det jag föresätter mig att göra.
Jag har en känsla i kroppen av att jag kan och vet allt jag behöver.
Jag berömmer mig själv när jag gör framsteg och sätter en guldstjärna i min bok!
Jag har tillit till att jag är bra som jag är, att jag är värd att älskas och att jag räcker till.
Jag har tillit till att jag är en god vän och en bra människa, som gör mitt bästa och är värd min plats på denna jord.
Jag ser uppmuntrande på mig själv med kärlek och ömhet.

Flummigt..? Kanske det... Men jag tror att om man tänker bra så blir det bra! Det är åtminstone vad jag försöker lära lilla ♥ när hon dippar. Älska dig själv så kan andra också älska dig! Det är inte lätt att tänka positivt alltid, det vet jag, men man kan ju försöka i allafall! Det tänker jag göra!

Var rädda om varandra och tänk bra så blir det bra!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar