Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

16 oktober 2011

Jag är kluven...

Idag har jag klyvt ved! Japp, ni läste rätt... Jag har stått ute på gräsmattan och klyvt ved som stora ♥ har sågat till. Det var riktigt skönt att stå där ute i solen och jobba med veden. Jag var väl inte riktigt klädd för vedklyvning men det funkade ändå. Stora ♥ tyckte jag var den snyggaste av alla vedklyvare; kjol, tights, nya gummistövlar och en fleecetröja. Man får ju piffa till sig ibland och inte alltid hasa omkring i mysbyxor eller arbetsbyxor! Några timmar förflöt i allafall där ute på gräsmattan och den ena skottkärran efter den andra fylldes snabbt. Stora ♥ fick stå inne i kallförrådet och bygga travar med ved. Vi har hur mycket som helst i förrådet nu, men ute i vedhögen syns det knappt att vi har klyvt i två dagar... Puh!















För övrigt har det varit en lugn och mysig helg. Lilla ♥ har haft kompisar här, både igår och idag. Stora ♥ och jag har som sagt klyvt ved och fixat lite här och där här hemma. Det gäller ju att få färdigt allt utejobb innan kylan och vintern kommer! Igår kväll åt vi älgkött tillsammans med gratäng och en god sås. Till maten serverades lite rött resp rosé. Fångarna på fortet är en favorit hos lilla ♥, så det fick vi ju kika på. Det hade varit jätteskoj att få prova på de där aktiviteterna nån gång, för att få se hur svårt det egentligen är... Ja, de där med läskiga och äckliga djur kan ju kvitta, men allt det andra..!

Såg igår, när jag gick en runda i vår trädgård, att lökarna som jag planterade för några veckor sedan har börjat komma upp ur jorden... Helknasigt! De ska ju inte upp innan till våren!!















I morgon är det måndag igen... Och då startar min distansutbildning!! DET ser jag fram emot! En spännande höst och vår väntar!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar