Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

14 oktober 2011

Har inte tid! Och lite annat...

Oj, vilken tid det tar att jobba! Jag känner att jag egentligen inte hinner med det..! Det finns så mycket jag skulle vilja göra, men tiden räcker inte riktigt till. Visst, jag skulle kunna gå ner i tid på jobbet, men då är det ju det där med det ekonomiska... Banken gillar ju inte riktigt det där med att jag helt plötsligt inte skulle kunna betala... Hmm... Hur gör alla andra som har hus och barn och heltidsjobb..?

Igår hjälpte jag stora ♥ att paketera och frysa in en hel massa älgkött. Han hade tre plastsäckar med sig hem med kött och precis HELA kvällen och HALVA natten gick åt till att få undan allt. Nu har vi cirka 30 kg älgkött och älgfärs i frysen, så i vinter blir det älg varje helg! Älg på längden och älg på tvären... Så ni som kommer hit och äter i vinter kan ju själva gissa vad vi kommer bjuda er på... !

I tisdags firade vi att det var exakt ett år sedan vi skrev på köpekontraken till vårt älskade hus! Då blev huset vårt! Bara vårt! Vi trivs superbra här och vi är såååå nöjda med köpet. Det går inte en dag utan att jag känner glädje över vårt fina hus och nu längtar jag tills vi sätter igång innejobbet. Nästa jobb på agendan är badrum och bastu i källaren. Spännande!!

I morse var det -4 grader ute... Brrr..!! Fick ett sms från några Spanienresenärer och där hade de +24 grader i morse... En liiiten skillnad!! Oj, vad jag önskar att jag kunde få lite riktigt go´ värme nu. Att kunna få ta av strumpor och jackor och kunna gå barfota i sanden och bara njuta... Suck..!

I morgon blir det som vanligt ridning och dans för lilla ♥. Sedan misstänker jag att vi bara kommer vara hemma och mysa tillsammans under resten av helgen.  Min lilla fina familj och jag...

Kram

Älgköttbitar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar