Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

6 oktober 2011

Jag har fått en utmärkelse!!

Åh, detta är så roligt! Jag har fått en utmärkelse! Eller en Award, som Trollmor skriver i sin blogg...

Trollmor motiverar utmärkelsen så här:
"Bollebygdsmamman: Skriver om vardagslivet med sina två hjärtan. En blogg om de små sakerna som bara är."

Det här är jättehäftigt, tycker jag, att någon annan skriver om mig och min blogg i sin blogg... Och att dessutom låta mig vara med bland andra som oxå fått utmärkelser är verkligen fräckt!!

Nu ska jag svara på några frågor och sedan skicka utmärkelsen vidare till fem bloggare som har mindre än 100 följare... Spännande!

Jag börjar med att skicka vidare utmärkelserna (eller Awarderna) vidare till följande bloggare:

Creative Design: För att Mona är min allra bästaste vän och för att hon är så kreativ och för att hon är hon!

Lottas pysselblogg: Lotta lever ett liv på landet, med allt vad det innebär och inte innebär. Hon skriver om sin härliga familj och om livet på landet.

Me, my doughter and I: Åsa är precis som jag, en adoptivmamma, och hon skriver om det och om små enkla saker som händer i deras verklighet.

En vanlig dag på heroin: En helt fruktansvärd berättelse direkt hämtad från livet. Skrivet av en 25-årig tjej från Malmö. Gripande och riktigt svår att läsa...

Moderbloggen: En blogg om hur det är att bli mamma genom adoption och hur det känns när någon pratar om "riktiga" barn...

Och nu till frågorna:

1. Varför började du blogga?
Jag gillar att skriva och för att jag inte tycker att alla mina "vänner" på Facebook ska behöva läsa varje dag om vad jag och mina två ♥ gör. En blogg bestämmer var och en om de vill läsa eller inte! Att blogga är så himla mycket roligare än man tror!

2. Vilka bloggar följer du?
Jag följer några olika bloggar, men för att nämna några (utöver de ovannämnda) så är det bland annat: Husmorsorna, Trollmor tänker och tycker (som för övrigt gav mig utmärkelsen!!) och Magnus Carlsson.

3. Favoritfärger?
Jag gillar många färger, men ser man till vilka färger jag har på mina kläder så är det framför alla andra färger; svart! Ja, ja, svart är ingen färg - men det är i allafall min favoritfärg! Jag ÄR svart!

4. Favoritfilm?
Oj, det var inte lätt... Jag har nyligen kollat på Twillight-serien och den gillar jag skarpt! Millennium-serien är oxå en favorit... Men en enstaka film... Har nog ingen riktig favorit, utan jag gillar det mesta. Thriller, danska och amerikanska deckare och actionfilmer. Jag har lite svårt för svenska komedier, men annars funkar det mesta!

5. Vilka länder drömmer du om att besöka?
Om jag hade obegränsat med pengar och tid, så skulle jag, utan inbördes ordning, vilja åka till...
Västindien - bara ligga där på stranden och njuta av sol och värme! Sila sanden mellan tårna...
Australien - vill gärna åka till nordostkusten och snorkla vid Stora Barriärrevet... De vilda och läskiga djuren kan man packa undan om jag kommer dit, men resten vill jag gärna se!
Nepal - vill så gärna se detta land som en av mina absoluta favoriter kommer ifrån... OM jag inte hade lyckats med adoptionen så hade jag tagit alla mina pengar och åkt dit, bott i kloster och i en familj och bara rest runt.
Italien - skulle vilja se Rom och Venedig...
Malta - en ö som jag känner starkt för... Jag har varit där en gång tidigare, och kände då att där hör jag hemma!
Amerika - men inte hela landet! Jag vill bara besöka vissa städer. New York, Washington, Los Angeles, San Fransisco, Las Vegas...
Ecuador - en återresa är ett absolut måste! Detta underbart vackra land och dessa fina människor som lät mig ta till mig ett av sina barn, som mitt eget! Vill se och återse!

Japp! Det var mina utmärkelser och mina frågor och svar! Dessa skickar jag nu vidare med varm hand!!

Kram på er

Bilden är lånad från Internet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar