Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

17 december 2011

Jul och full pott på Liseberg

Igår var vi på Jul på Liseberg tillsammans med mina föräldrar och familjen Svensson. Det ösregnade när vi körde till Göteborg, men när vi klev in genom portarna till Liseberg så var det uppehåll.

Ljusslingorna i träden lyste så vackert och trots att det var barmark så infann sig en liten julstämning. Just då och där i allafall... Barnen fick varsitt åkband och sedan bar det iväg. De åkte ALLT!!! Farfars bilar, Rabalder, Slänggungan, Radiobilarna, Små grodorna, Jukebox, Kaffekoppen och Cykelturen. De bara älskade att kunna åka precis hur mycket de ville, gång på gång på gång! Tänk så bra det är med åkband, ändå!

Stora ♥ spelade lite för att få med sig lite choklad hem, men icke sa nicke! Han har väl fortfarande tur i kärlek, kan jag tro... ;) Men vi gick inte lottlösa hem för det; både lilla ♥ och jag vann varsin stor låda med choklad. Hon vann en Marabou Mjölkchoklad och jag en låda med Anthon Berg's choklad. Gode tid! Vi som skulle börja ett nytt liv efter jul... Hur ska detta gå nu då..?! Antingen frossar vi eller så ger vi bort det... Hmm... Tål att tänkas på!

Lilla ♥'s vinst


Min goda vinst...


En rolig och mysig kväll - trots ryggskottet som hindrade mig från att springa med barnen runt bland karusellerna...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar