Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

30 december 2011

Året som gick... 2011

Oj, så mycket som har hänt det här året..!! Det har verkligen varit ett år som har innehållit det mesta och lite till. Jag tänkte försöka sammanfatta året som gått... Året som heter 2011...

Året började med att vi renoverade vårt fina hus som vi köpte i december året innan. Vi rev väggar, byggde nya väggar, flyttade väggar, byggde om badrum, målade väggar, golv och tak, tapetserade, rev bort mattor och la in nya golv, sågade ner träd och buskar, tog ner en spaljé och så bytte vi trappsteg och satte dit en ny handledare... Pust! Vi gjorde allt det här på ungefär 1,5 månad för att kunna flytta in i början av februari.

Hallen där vi rev, flyttade och la till väggar





















I mitten av januari lämnade jag mitt fina Varberg och det sista flyttlasset gick till Bollebygd. Lilla ♥ och jag trängdes med stora ♥ i det lilla huset han hyrde. Vi levde i väskor några veckor och vi fick stuva in alla möblerna i källaren tills allt var klart i nya huset. Trångt, stökigt och rörigt, men det fungerade faktiskt riktigt bra! Vi strävade ju mot samma mål och då klarar man det mesta!

Under våren jobbade vi vidare med huset och färdigställde en hel del. Vi jobbade ute i trädgården och försökte få ordning på den. Men vi har även gjort en massa andra roliga saker... Vi har bowlat, varit i badhuset, lekt och klättrat på Leos lekland, vi har varit i djurparken, vi har sett Mora Träsk och varit på cirkus. Vi har varit på straffsexa/hippa, vi var på en 50-årsfest och en 45-årsfest, vi har värmt oss vid Valborgsbrasan, vi har kollat in koutsläppet i Sätila och vi var på FÄST i Bollebygd. Vi har gjort många Varbergsturer och fått många fina besök från Varberg. Vi har hälsat på hos goda, fina vänner och vi har firat världens finaste 8-åring. I maj gjorde vi oxå den sista återrapporten till Ecuador.





















När sommaren och sommarlovet kom så åkte vi till Gotland några dagar, tillsammans med svägerskan. Det var några superfina och mysiga dagar. Vi firade midsommarafton tillsammans med fina vännerna i Varberg och sedan firade vi midsommardagen i Bollebygd med en massa lekar och grillat, hos familjen Krok. Vi var i Varberg en hel vecka och bara njöt av lugnet och tystnaden och solen och värmen. Vi åkte till Helsingör en dag och njöt av korven och ölen... Vi fick besök av lilla ♥ allra finaste vänner från barnhemmet i Ecuador; Paul och Maria kom med sina föräldrar och hälsade på oss en helg! Ett kärt återseende som var en fröjd att se! Under sommaren var vi i Göteborg och åkte Paddan och Göteborgshjulet, vi var på Leos lekland och i djurparken och vi fick besök av både släkt och vänner. I augusti firade vi finaste sambon på hans födelsedag. En solig och fin dag, då vi kunde sitta ute och grilla på vår stora terass.

Käraste återseendet! ♥
Så kom då hösten och den började med en skolstart och ett försök till en annan diet - vilket slutade med en krasch... Jag var på begravning och tog farväl av kära Erling... ♥ Vi har varit på hästmässa och bok- & biblioteksmässa, vi har varit i Ullared och handlat. Vi har varit på en 100-årsfest och en 50-årsfest. Jag har varit på en adoptionstemadag och jag har pratat adoption på en studiecirkel. Jag har varit på mammografi och påbörjat en distansutbildning. Jag har lämnat in tio inlämningsuppgifter och jag har gjort två tentor. Tjejgänget från Varberg har varit och hälsat på samt en massa andra kompisar, vänner och familj. Vi har skalat av trädgården och tagit bort en massa stubbar och rötter och gamla växter som vi inte ville ha kvar. Vi har sått nytt gräs och byggt murar och staket. Jag har varit på Me&I-party och på en blomsterbinderikurs. Vi har bakat pepparkakor, lussekatter och vi har pysslat och gjort julgodis. Vi har varit på Åhaga och ätit julbord, vi har varit på Liseberg och på Jul på Liseberg. Vi har varit på strutsfarm och ätit söndagsmiddagar. Vi har varit i skogen och huggit gran och vi har grillat korv. Stora ♥ har varit med och delat på en fälld älg och han har skjutit ett rådjurskid. Vi var på Hultafors sanatorium och fick rysningar, vi har varit på julmarknaden på Tjolöholm, invigning av nya ridhuset med käpphästuppvisning och på Showkidzavslutningen. Vi har varit på luciainvigningen i Bollebygds kyrka. Jag har varit på olika jobbintervjuer och på glögg- och julklappsfika. Jag har haft sju utvecklingssamtal på tre dagar och jag har kört mina föräldrar till och från flygplatsen ett antal gånger under året. Vi var på Rondo och kollade på Ledin och vi har firat JUL. Men det bästa och finaste under året var ändå när stora ♥ frågade om jag ville förlova mig med honom..!! 11-11-11...! ♥













Oj, så mycket som har hänt det här året..!!
Det kanske inte är så konstigt om man är lite trött ibland...

Jag önskar er alla ett riktigt gott slut på detta året och ett riktigt sprakande härligt nytt 2012!!

Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar