Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

17 juni 2012

Fågelbad och hammarslag

Idag när jag hade lämnat lilla ♥ hos mormor och morfar, satte jag mig ute på terassen med mina betongskapelser. Jag putsade lite på dem, borstade dem och blåste av dem. På fågelbadet jag gjorde, pillade jag bort de sista bitarna av rabarberbladet som satt kvar. Det var så skönt att sitta där ute i lugn och ro... Så skönt med lite egentid... Fåglarna kvittrade och solen sken... Ljuvligt!

Ända tills stora ♥ kom dit med hammare, såg och en massa reglar eller brädor eller vad det nu var..! Han skulle sätta upp en extra bjälke för att behålla höjden på taket... Ja, det låter konstigt, jag vet, men den som såg vårt tak innan vi bytte det i våras, såg hur ojämnt det var. Det skiljde nog 40 cm som mest, på det som var högst och lägst. Inget vidare... Men när taket byttes, så fixade de även till nivåskillnaderna och idag stöttades det sista upp. NU ska taket vara rakt och fint igen!

Jättebra att taket är rakt och fint, men vad hände med min lugna och sköna egentid..?! Jo,  jag fick göra färdigt det jag höll på med (med lilla ♥ rosa hörselkåpor på mig) och sedan gick jag in tills stora ♥ hade hamrat och sågat färdigt...

Jag hjälpte till att packa bilen med allt som blev över och sedan åkte vi och hämtade ett glasparti, som vi ska prova på terassen. Jag stod sedan där ute i regnet och svabbade av glasen och brydde mig faktiskt inte om att det regnade... Det gäller bara att försöka vara här och nu, så funkar det ändå!

Helgen får avslutas med grill, bubbel och eventuellt ett varmt bad...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar