Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

3 februari 2013

Vinterskrud, kafferep och krasch

I helgen har vi varit i Varberg..! Vi kom ner i fredags kväll och åkte hem idag. En av anledningarna var att jag skulle på tjejträff. Vi var nämligen bjudna till A-C på kafferep där hon hade dukat upp så fint med gammaldags porslin och kakfat. Åtta personer blev vi till slut och alla hade med sig en egen sorts kaka! Oj, oj, oj... Vilka goda kakor! Synd att det blev tvärstopp efter fyra sorter... Men fyndiga tjejer kom på att vi kunde få en "doggybag" med oss hem! Sagt och gjort; när kafferepet var slut, fick vi varsin folieform att fylla med kakor.


















Väl hemma efter kakfrossan, fick jag med mig mina fina ner till stranden, där vi njöt av den underbara solnedgången! Såå fint!


















Lördagskvällen tillbringade vi i soffan, kollandes på Mello. Tja, vad säger man... Det var en salig blandning som uppträdde... Inget ramaskri direkt. Okej med de två som gick till final, tycker jag.

Idag gick vi en sväng mitt på dan, genom stugområdet och ner till havet. Imponerande med denna is som ligger där! Helt ojämn med isflak, sand och snäckor huller om buller. Otroligt vackert! Man kan knappt se sig mätt på det..!


















I veckan som gick kraschade min dator också... Suck! Det blev panik att spara allt som gick att spara och sedan var det bara att införskaffa en ny... Vilket meck!! Och innan allt är på plats..! Jag har hållt på några dagar nu, men är inte klar än på länge känns det som... Pluggandet får stå tillbaks ett tag - bara hoppas att jag hinner hämta hem allt innan det är för sent...

I morgon börjar en ny vecka... Nya möjligheter...

Några kloka ord på vägen:

"Varje dag har du en möjlighet att rensa ut det som inte längre passar dig, precis som du då och då rensar i garderoben. Idag kanske det är dags att rensa ut begränsande tankar och valda sanningar om livet? När du väl rensat bort det gamla får du plats att lägga in nya, rena, härliga, stärkande tankar och valda sanningar. Som att du är värd allt gott i livet, att du alltid är älskad och trygg och att du aldrig är ensam, utan en viktig del av universum. Eller något som passar dig bättre..!"

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar