Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

7 maj 2014

En saknad kvinna

Tänk så fort livet kan vända... En pigg och glad och energisk kvinna firade påsk tillsammans med sina vänner. På påskdagen mådde hon inte bra och hennes man fick köra henne till sjukhuset. Inte visste han att det var sista gången de ätit middag tillsammans... Inte visste han då att det var sista gången han körde henne till Borås och inte visste han att det var sista gången han såg henne... Oerhört tragiskt...

Idag var det begravning i kyrkan. Vi var där tillsammans med en himla många andra sörjande. Hela kyrkan var mer eller mindre fullsatt. Det var en fin begravning med vacker musik. På den vita kistan stod ett foto på kvinnan och runt om var det fullt med blommor. Avskedet vid kistan var så sorgligt... Det känns så overkligt att hon är borta... Ena dagen så full av energi och livsglädje och nästa så finns hon inte mer... Jag kände henne inte så väl, men hon satte ändå sina spår hos mig. Alltid glad och energisk och hon hade alltid en kram över när vi träffades.

Begravningen avslutades med att maken gick fram och läste en text han skrivit. Överst på pappret hade han skrivit: "DU SKA KLARA DET!!"... När han började läsa, så hördes höga snyftningar runt om i kyrkan. Så jättestarkt av honom att stå där framme med sin sorg och berätta för oss andra om hur han känner det... ♥ Han beskrev vad tomrum betyder för honom och då var det helt omöjligt att hålla tillbaks tårarna...

"Vad är tomrum..? När jag vaknar och säger god morgon och ingen svarar. När jag dricker 11-kaffet och inte har någon att prata med. När jag säger jag älskar dig och ingen svarar. Nu vet jag vad tomrum är...".

Vila i frid, kära du! ♥

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar