Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

15 maj 2014

Tjejmys, dans och loppis

Förra helgen var det full rulle, minsann! Det gick i ett och det fanns inte många stunder över att plugga på.

Fredagen var, som vanligt, fullt upp med handling, matlagning och mys med fina familjen. Vi kollade på Let´s Dance-finalen och det var ju verkligen underhållning på hög nivå. Så himla duktiga de båda finalisterna var på att dansa! Helt fantastiskt! Båda var duktiga och båda var värda att vinna, men jag är rätt nöjd med vem som vann i alla fall...

På lördagens morgon träffades vi föräldrar i lilla ♥ klass på torget för att förbereda för loppisen vi skulle ha där under dagen. Klassen samlar in pengar till klasskassan, för att så småningom kunna åka iväg på en klassresa. Vi hade fixat tält och bord och saker och fika och kaffe och bänkar och jag vet inte allt...















Och vilken loppis det blev!! Mycket saker och mycket folk och när dagen var slut, kunde vi summera ihop hur mycket vi hade tjänat. Det blev ett riktigt bra tillskott till klasskassan!

På seneftermiddagen var det dags att fixa i ordning sig för då skulle vi hem till Lotta på tjejmiddag. Jag har sagt det innan, men jag kan säga det igen... Sååå himla mysigt det är hemma hos dem. Vilken miljö! Så mycket energi man får av att bara vara där..! Lotta hade dukat upp ute i växthuset och där blev vi sittande till en bra bit in på kvällen. Fördrink och snacks, förrätt, varmrätt och dessert och olika drycker därtill.

























En riktigt mysig och rolig kväll i fina kvinnors sällskap! Det roliga är att vi hjälps åt att fixa och förbereda, så det är inte en ensam person som måste fixa allt och det känns ju toppen! Nästa gång ska vi till Anette och det ser vi också fram emot!

I veckan och till helgen blir det plugg, plugg och plugg. På måndag är det slutprov i sista delkursen och om jag då blir godkänd, är det hela över!! Då är jag färdigutbildad och kommer aldrig mer att sätta mig på skolbänken! Inte på detta viset i alla fall...

Idag tittar solen fram och nu kan man känna att det är på gång...
Våren och sommaren alltså..!

Kram ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar