Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

4 maj 2014

Sköna maj välkommen!

Äntligen är de trista månaderna över och vi har tagit klivet in i maj månad! Sköna maj välkommen, som de sjunger i den kända visan. Men om den är så skön, vet jag inte... Inte hittills i alla fall! Ja, sol har vi, men dessa nordanvindar som plågar oss varje dag är inte sköna... Inte sköna alls... På löpsedlarna står det att "värmen kommer tillbaks - håll ut!". Ja, vad ska man annars göra..? Man kan ju inte lämna in bara för att det är kalla vindar... Nä, vi håller ut och vi väntar troget på att värmen ska komma tillbaks. Under tiden ser vi till blommorna i landen och skyddar de små och ömtåliga växterna.

Igår förmiddag fick jag till och med vattna ute i landen..! Växterna började hänga och se lite törstiga ut, så jag fick allt hämta vattenkannan och gett alla varsin kanna med stärkande vatten. Jag får nog se till dem idag så att de har hämtat sig från törsten och torkan.

Med mitt senaste lilla projekt går det alldeles lysande! Jag är så himla nöjd och fortsätter det så här så kommer jag att ha nått mitt mål lagom till vår stora happening i slutet av sommaren! Toppen!!

Ha en underbar dag, alla ni där ute!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar