Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

28 maj 2014

Betong, plugg och kalas!

Förra helgen var jag på betongkurs hos Sofia! Så skoj det är! Och oj, som vi gjöt! Stort och smått! Jag hade förberett mig ganska väl så jag kunde köra igång direkt när jag kom dit. Det blev krukor, små hus, tavlor och annat smått och gott. Efter några dagar fick jag hämta hem allt och nu har jag börjat pryda trädgården lite här och där med mina alster. Vi funderar på att gjuta något stort här hemma i sommar, vi får väl se hur det blir med det, men jag har i alla fall en idé..!

Äntligen är jag klar med min utbildning!! Jag gjorde slutprovet, i den sista delkursen, i förra veckan och fick sedan beskedet att jag blev godkänd även på det! Underbart! Nu är 2,5 års halvtidsstudier till ända och jag är nu färdigutbildad! Hur känns det då..? Ha ha ha!! Det är hur skönt som helst! Visst har det varit roligt att plugga, men det har samtidigt tagit så otroligt mycket kraft och tid. Jag har jobbat 100%, pluggat 50% och dessutom lagt oändligt mycket tid på lilla och stora ♥ och vårt hem. Men nu har ju helt plötsligt 50% tid över!! Eller hur var det nu..?

I helgen som gick fyllde lilla ♥ år. Vi kalasade och firade hela lördagen lång. Paket och tårta och paket och kakor och paket och sång och paket och blommor och paket och flaggor. Nöjd och glad somnade hon sedan gott på kvällen. Nu har vi en 11-åring i huset... Vad hände, liksom..? En stor tjej, som för det mesta är go och glad och lätt att ha att göra med. Älskade barn..! ♥

Med mitt lilla (eller stora - det beror på hur man ser det!) projekt går det alldeles utmärkt! Kilona rasar och jag tycker att det funkar sååå bra! God och riktig mat, motion och en hel massa nya recept varje vecka! Det går lysande! Nu finns det ju en rimlig chans att jag når ett av mina mål vid den stora happeningen i slutet av sommaren! Heja heja..!

I helgen som står för dörren nu, händer det också en massa roliga saker! Men det återkommer jag med lite senare. Och i nästa vecka händer det också stora saker! Häng med, så får du veta vad!

Ha en riktigt fin helg allihop där ute!

Kram

Några av mina skapelser från betongkursen hos Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar