Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

21 oktober 2014

Allergikänningar..?

Igår tog jag på mig träningskläderna direkt på morgonen och gav mig ut i gryningen för en lång promenad. Reflexväst, keps, dubbla träningsbyxor, några lager tröjor, bra skor samt en träningsjacka och sedan var det bara att knata iväg.

Det gick inte så fort, för jag kände mig lite seg i kroppen, men jag gick i alla fall. Jag måste erkänna att det inte har blivit så mycket promenerande de senaste veckorna, av olika anledningar. Jag går ibland, men inte så ofta som jag skulle vilja...

Igår, när jag hade gått ungefär en kilometer, så började det regna... Visserligen bara en skur, men de som känner mig, vet att jag är nästintill allergisk mot att vara ute när det regnar... Jag gillar det INTE!! Men där jag gick, så kunde jag ju inte gärna vända om och gå tillbaks, så jag traskade vidare. Tur att jag hade tagit keps på mig, den gav ju i alla fall lite skydd mot regnet...

På min sex kilometer långa runda, så hann det regna tre gånger innan jag var hemma igen. Lite lätt blöt av både regn och svett, var det ganska skönt att slänga av sig träningskläderna när jag kom hem.

Jag är mycket nöjd med min insats att promenera trots att regnet hängde i luften!
Heja mig!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar