Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

22 oktober 2014

Dags att tanka!

Då jag nu har blivit sjukskriven pga. en akut stressreaktion, så behöver jag tanka. Tanka energi och serotonin. Försöker undvika att stoppa i mig en massa tabletter och vill därför istället tanka på annat sätt. Promenader är bra, då får man frisk luft och blir energipåfylld. Serotoninnivån höjs och efter hand ska det hjälpa hjärnan och kroppen att må bättre. Bra mat och mycket vatten är bra. Nötter, avokado och fet fisk ska också vara bra. Fast den feta fisken hoppar jag nog över. Får kompensera det med annat istället...

Långa varma, sköna bad med levande ljus och bra musik i högtalarna är avslappnande och skönt. Att bara kunna göra saker i sin egen takt är bra. Inget som stressar och ingen som jagar på. Blir kroppen trött och hjärnan orolig, får jag dra i bromsen och lägga mig och vila en stund.

Ta hand om er!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar