Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

2 februari 2015

Utmaningar

Ny månad och vi är ytterligare ett steg närmare våren... Även om det inte känns så just nu i alla fall... Snöigt och kallt utanför fönstret. Snöflingorna dalar så sakta, men det fyller snabbt på det redan befintliga snötäcket. Vitt och fint och äntligen kom vintern! Skönt att det där eländiga regnandet fick ett uppehåll - det började kännas riktigt tungt när man hörde hur regndropparna slog mot sovrumsfönstret när man vaknade på morgonen. Nu njuter vi av vintern i stället! Härligt!

Med start 1 februari har det dykt upp lite utmaningar här och där i media. Jag har hakat på några av dem, i hopp om ett bättre välmående.

#godisstopp
En utmaning där man inte ska äta godis under hela februari. Dvs inte något på 28 dagar...

#plankan
En utmaning där man ska ligga/stå som en planka i ett antal sekunder och sedan öka på tiden varje dag.

#100kmpå28dagar
En utmaning från en annan Bollebygdskvinna, där vi bestämt att vi ska gå 100 km på 28 dagar.

Jag tror att jag ska klara av de här utmaningarna. Det känns lagom. Att inte äta godis är nog den största utmaningen. När jag berättade för min dotter att jag tänkte vara med på den utmaningen, så skakade hon bara på huvudet och sa: "Det klarar du aldrig, mamma!". Jasså, minsann..?! Men se, jag har ju en hel del jäklar anamma i mig och bara därför ska jag bevisa att jag visst kan!

När det gäller plankan, så är det jättejobbigt! Ja, för mig i alla fall! Jag är ju hur svag som helst i kroppen, men skam den som ger sig! Igår klarade jag 10 sekunder och i dag 15 sekunder!!

Att promenera kommer gå bra. Jag har saknat mina promenader och nu när jag är sjuk så har de blivit väldigt få och väldigt korta. Men nu har jag mätt upp en sträcka på 3,6 km och om jag går den varje dag, så kommer jag klara även det målet! Under en tredjedel av sträckan, får jag dessutom sällskap av lilla ♥, då hon ska till skolan. Om det skulle vara någon dag då jag bara inte fixar att gå, så kan jag alltid dra igång vårt löparband och avverka sträckan där istället.

Heja heja! Välkomna kära utmaningar!
Det SKA gå!!

Kram

Bilden är hämtad från Instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar