Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

5 februari 2015

Väggmålning

I vårt kök händer det grejer! Inte så fort, men det händer... Vi har rivit ner ytterligare skåp och nu är det bara lite kvar, innan köket är tomt. Vi vill gärna ha kvar spisen och diskbänken så länge som möjligt, så det får stå kvar tills det är dags för golvet.















Först ska stora ♥ sänka taket och sätta fast slangar där sladdar och annat elgrejs ska dras. Det blir spottar i taket - lite olika varianter. Några stora och några små... Åh, jag längtar efter att det ska börjas på ordentligt! Så att det syns! Nu river vi ju bara och det nya köket känns så avlägset, så...

Igår hade lilla ♥ en kompis med sig hem och när de hade ätit klart mellanmålet så frågade jag om de ville måla på köksväggen. De tittade på mig med stora ögon och trodde nog först att jag hade tappat allt sans och förnuft... Men när de insåg att jag menade allvar, hämtade de snabbt pennor och sedan sattes det igång att skapas. De målade och ritade och skrev och efter en halvtimme hade de täckt en bra bit av väggen.















Detta är ju naturligtvis en vägg som ska täckas med skåp och kakel, så det kommer inte synas där bakom. Lite roligt är det i alla fall, om man tänker låååångt fram, när någon någon gång ska byta kök och hittar den där väggen där bakom... Hi hi hi... Dessutom är det ju inte så ofta man får chansen att måla på väggarna hur som helst, så det var ju kul att få göra det för en gångs skull..!

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar