Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

5 november 2015

Gröna vägen, vecka 5

Den här veckan ökade vi på från tre till fyra dagar och det känns... Jag är mycket tröttare och känner mig mer sliten - nästan som ett "återfall" varje dag. När jag kommer hem, måste jag lägga mig en timme för att hämta hem orken igen. Det är mentalt ansträngande att gå från 100% sjukskrivning till att arbetsträna tre timmar per dag i fyra dagar. Konstigt kan tyckas, men så är det faktiskt...

Den här veckan har vi planterat amaryllis. Dessa ska sakta drivas fram för att användas i diverse julgrupper som så småningom ska tillverkas. Ner i krukor och på med strutar, för att de inte ska rusa iväg.

Vi har även varit uppe vid kålgården/växthuset och städat lite. Vi har klippt bort alla snören, som satt runt pinnar och pålar och vi har skördat jordärtskockor och kålrot. En av jordärtskockorna som jag fick upp, såg precis ut som ett hjärta... ♥

























Vi har haft avslappning och suttit och pratat vid den öppna spisen. Vi har strött ut täckbark i landen utanför stugan och vi har hängt upp lite fågelmat i träden. Vi har fått provsmaka hemmagjort chai-te, vi har gått promenader i skogen och vi har jordat oss både ute och inne.

När man är sjukskriven så drar man omedvetet ihop kroppen för att skydda hjärtat och bröstet. Det blir i längden en ohållbar hållning, så därför har vi tränat på att tänja ut och att räta ut våra kroppar. Dvs fram med bröstet och sträck på kroppen, ner med axlarna och upp med huvudet.

Därmed blir veckans ord ganska naturligt: Tutta till er lite...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar