Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

19 november 2015

Gröna vägen, vecka 7

Den här veckan har vi jobbat mest med granris och tillverkning av girlanger. Långa girlanger som ska hängas upp i Ramnaparken när julmarknaden är. Vi har klippt grankvist efter grankvist och lindat och lindat med ståltråd runt ett långt rep. Riktigt fint, om jag får säga det själv... Vi får väl försöka ta oss till parken när julmarknaden är, så vi får se girlangerna på plats..!

Vi har även varit uppe vid växthuset och kålgården och klippt ner buskar samt vinterskyddat några krukväxter utanför växthuset. Snart är vi klara med arbetet där uppe.

Avslappningar och andningsövningar hinner vi med, mellan varven, och det är SÅ skönt och välbehövligt.

I tisdags hade jag möte med FK, arbetsgivaren, facket och min handledare på Gröna vägen... DET var jobbigt... Känslomässigt, alltså... Många frågor som jag inte kunde svara på och en planering som jag ska försöka klara av. En del bra lösningar och andra som inte känns så bra. Men nu måste vi se framåt och min målsättning är att börja jobba igen, under våren. Omfattningen är inte klar, och det finns ingen anledning att pressa. Det får ta den tiden det tar... Jag har i alla fall fantastiska kontaktpersoner omkring mig, som ser till mitt bästa. Läkare, arbetsterapeut, handläggare på FK och handledare på Gröna vägen. Skönt att kunna lita på att de vet vad de gör. Speciellt när jag själv tappar tråden emellanåt...

Nu har jag några dagar framför mig, med absolut INGENTING planerat. Känns toppen! Kanske kan jag äntligen få ner växterna från terrassen till kallförrådet, för övervintring... En runda i trädgården med lite vinterförberedelser och om vädret tillåter, kanske en promenad. Ja, jag ska nog få tiden att gå...

Veckans uppmaning: Slösa med kärleken!
Med tanke på all ondska i världen och här hemma i Sverige, dessa dagar. Med terrorister både här och där och en oro för vad som kan komma. För att mota bort oro och ängslan; se till att slösa med kärleken till nära och kära. Låt inte oron ta över, utan se till att säkra familjen och dela med er av den goa energin som kärleken ger, så ska vi nog klara det här oxå... Kramas mycket och var närvarande med barn och partner. ♥

Love..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar