Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

26 november 2015

Gröna vägen, vecka 8

Den här veckan har innehållit lite blandat väder. En av dagarna var det flera minusgrader och då fick man se till att ha understället med. Någon av dagarna regnade det och då var det regnjacka på. Verkligen blandad kompott..!

Vi har varit både ute och inne - som vanligt. Vi började veckan med att tillverka två julbockar. Stommen fanns, men vi skulle klä in den med granris. Det tog sin lilla tid, även om vi jobbade två och två. En fick klippa granriset i lagom stora bitar och sedan fick en hålla och en vira ståltråd runt för att fästa riset. Efter två dagar var vi så äntligen klara och resultatet blev faktiskt riktigt bra, om jag får lov att säga det själv. En sån bock skulle jag vilja ha där hemma på gräsmattan...

Vi har, förutom bocktillverkning, även gjort fyra julgrupper som skulle levereras till Tekniska förvaltningens julfest. Där ska de senare lottas ut bland de anställda. Det är inte utan att man känner sig lite stolt..! Och ja, de blev faktiskt riktigt fina och även en sån hade platsat här hemma... Jag får väl köpa lite grejer och tillverka en egen, när vi närmar oss jul.

Vi har varit uppe vid torpet och kålgården och klippt ner resterna av sommarblommorna. Klippt det vissna i småbitar och strött ut över landen. Klippet ska sedan vändas ner i jorden och där kommer det förmultna. Bra för jorden och för kommande växter. Vi har även lagt ut granris i landen utanför torpet.

Meditation och avslappningar har vi haft och det är ju sååå skönt! Meditationen var behövlig, då jag denna veckan har varit ganska trött och tung i kroppen. Jag har sovit varje dag efter arbetsträningen och har känt mig ganska seg.

Inne i stugan är det förberett för advent. Stjärnorna lyser så fint i fönstren och ljusslingorna ger ett behagligt ljus på morgnarna. Den här tiden är något speciellt ändå...

Ta hand om er!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar