Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

12 februari 2016

Bakterieträsket

I veckan som gått, har två av tre i familjen haft influensa. Den hemska influensan á februari 2016. Svår värk i kroppen, hög feber, slem i halsen, hosta, huvudvärk och heshet.

Den mesta tiden har gått åt till att passa upp på lilla ♥ som har varit hemma hela veckan från skolan. Fixa smoothies, yoghurt, vatten, Ipren mm och däremellan fylla på pappersnäsdukar och tömma papperskorgar bestående av slem och snytpapper... Inte det roligaste man kan göra, men är den "lilla" sjuk så är hon och då ska hon passas upp. Stora ♥ har oxå varit sjuk, men han har mest sovit och hostat och inte krävt så mycket uppassning precis...

Jag har tillbringat sju dagar i ett riktigt bakterieträsk och än så länge har jag inte blivit sjuk... Himla provocerande att säga så kanske, och jag åker säkert på influensan bara för det, men faktiskt så har jag klarat mig bra. Lite kittel i näsan, lite snuva och lite ont i halsen, men inget mer. Än...

Jag äter flera apelsiner varje dag och försöker vara ute en stund när tillfälle ges. Jag tvättar maniskt händerna, så fort jag har tagit i något och innan varje måltid. Sedan vet jag inte om det är det som gör att jag inte har fått influensan än, men jag tror att det iaf har påverkat.

Ja, det är bara att hålla tummarna för att jag slipper... Det verkar vara en influensa hämtat från helvetet...

Kram ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar