Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

4 februari 2016

Rörelse och meditation

Vilka dagar vi har haft - både igår och idag! Underbart väder! Sol och klarblå himmel och cirka 2 plusgrader ute. Hade det inte varit för kylan och kalendern, så hade man lätt kunnat få vårkänslor...

Jag har inte varit så bra på att vara ute och gå den sista tiden. Det har blivit promenader på bandet i källaren några gånger, men ingen regelbundenhet precis. Men nu när solen kom fram och världen visade sig från sin bästa sida, så kände jag ett litet sug efter att gå en sväng. Det blev inga långa promenader, men några kilometer iaf, både igår och idag. Jag är nämligen en riktig vädermänniska och tycker verkligen illa om när det regnar och blåser och håller på, så det är därför det har varit lite tunt med utepromenader det senaste... Jag bestämde iaf idag, att varje dag det är sol ska jag gå ut en sväng. Risken finns att det inte blir så mycket, men chansen finns oxå att det faktiskt kan bli väldigt ofta... Sträckan säger jag inget om, utan det får dagsformen avgöra.

Idag, efter min promenad, fixade jag till en kopp te och satte mig ute på altanen och njöt. Njöt av solen, teet och allt fågelkvitter runt omkring. Det är nog inte bara jag som känner av solen, för fåglarna lät som om det var bobygge på gång. Härligt att sitta där i solen och bara lyssna på alla ljud och samtidigt njuta av det varma teet.


























Efter promenaderna, både igår och idag, så satte jag mig och mediterade en stund. Jag har en app i telefonen där man kan få ledning genom meditationen. Det blev 5 minuter igår och 10 minuter idag, men även om det är korta stunder så är det väldans skönt och avslappnande.
 
Man får passa på och ta till vara på stunderna som faktiskt finns där... Det gäller bara att se dem och att ta tillfällena i akt.
 
Har ni inte varit ute än så passa på innan solen går ner för dagen..!
 
Kram ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar