Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

28 januari 2016

Eftertanke

Nu har två veckor gått sedan Gröna vägen slutade. Två veckor av vila och återhämtning. Två veckor av vånda och oro men oxå två veckor till eftertanke och framtidsbeslut. Jag har mått jättedåligt av min utmattning, men nu känner jag mig starkare för varje dag och snart är jag tillbaks i verkligheten. Då gäller det att hitta MIN plats och göra den till något JAG kan tycka om. Något som jag vill återvända till.

Nu blickar jag framåt och har bestämt mig för att bli den JAG vill vara och göra det JAG tycker känns bra. Jag tänker inte låta andras oförmåga till socialt samspel påverka mig att ta dåliga beslut. Eftertanke... Stanna upp och fundera innan jag tar nästa steg. Behöver jag svara på det som hänt, eller kan jag bara notera det och gå vidare utan att svara..? Det är något som jag måste ta med mig. Att kunna luta mig tillbaks och bara observera det som händer utan att lägga mig i...

Jag har fått lära mig mycket på GV och allt det där kommer jag ha med mig in i framtiden. Vad som än händer framöver, så kommer det alltid finnas en hörna i min hjärna och i mitt hjärta med "klokord" från Petra, Anette och Liselott.  ♥

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar