Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

5 januari 2016

Trafikfarligt

Jag blir galen på en del som kör bil..! De kör som, jag vet inte vad... Man kan faktiskt undra om de har något körkort överhuvudtaget! De kör om utan att blinka och mitt framför bakomvarande bil som redan har påbörjat sin omkörning, de kör rakt ut i rondellerna mitt framför bilen som redan är inne i rondellen, de kryper fram på vägarna så de andra bilisterna tvingas till galna omkörningar och när en annan bil är på väg att köra om så gasar de på så man inte kommer om eller så tvingas man gasa ännu mer för att slutföra omkörningen. En del sitter och kollar i sin telefon när de kör bil och en del pratar i den och har ingen koll alls på trafiken runt omkring. Några svänger vänster utan att blinka och en del blinkar aldrig överhuvudtaget... Alltså vad håller de på med..?? Jag tycker att det har blivit värre och värre de sista åren...

Skärp er, kära bilister!! Jag har ingen lust att krocka med någon av er..!

Grrrr..!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar