Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

2 januari 2016

2015

Tjugohundrafemton har varit ett år innehållande lite av varje. Främst var det året då jag inte mådde bra utan befann mig i ett utmattningstillstånd. Ett tillstånd som man inte kan kontrollera, utan det enda är att lyssna på kroppen och göra vad signalerna visar. Nu är jag på väg åt rätt håll och snart ska jag börja jobba på mitt ordinarie arbete igen. Känns skönt att komma tillbaks till rutiner igen, även om de gamla rutinerna inte är aktuella längre. Nu gäller det att hitta ett nytt sätt att arbeta och leva på, så att jag inte faller tillbaks in i utmattningstillståndet igen.

Men för att göra en snabb återblick på allt annat som hände under året som gick;

2015 började med att lilla ♥ åkte till sin bästis i Stockholm, sedan var det klassfest och träff med Facebookvänner. Vi har varit i Varberg ett flertal tillfällen, lilla ♥ har varit med i "Vi i femman" och vid inspelningarna av "Smartare än en femteklassare". Jag försökte mig på #godisstopp, #plankan och #promenader men stötte på patrull både här och där... Stora ♥ har varit och åkt skidor och vi var tillsammans hela familjen på Melodifestivalen och Spanska ridskolan. Det har varit två smakresor på Åhaga, köksbyte här hemma, lilla ♥ och jag var på Göteborg Horse Show, vi hade tupperwareparty och jag var ett antal tillfällen hos Gunilla där jag fått välbehövlig och mycket bra behandlande massage. Vi bytte TV-box och vi rockade sockorna. Vi har haft möhippa och jag var på en föreläsning om tonårskriser hos adopterade. Jag har varit på tjejträffar och vi firade traditionsenligt påsken i Grovare - där vi fick hålla nyfödda små lamm. Lilla ♥ bästis har varit här, vi har varit på bio och i badhuset. Jag var med på en minikurs gällande barn och mat och stora ♥ var på Malta i några dagar. Lilla ♥ och jag hade en shoppingdag och stora ♥ var på whiskeymässa där han provade att äta ostron. Vi fick äntligen gå på bröllop när Lasse & Ulrica gifte sig. Jag var på afternoon tea på Berzelii choklad och jag var på en choklad- och lakritsmässa i Gbg. Vi har haft picknick på stranden i Varberg och vi har varit på spa på Havanna och Kusthotellet. Vi har varit med på otaliga ridlektioner och vi har haft kalas. Vi har haft två mycket trevliga besök av ecuadorfamiljer och vi firade midsommar i Smögen med en härlig familj från Götet. Lilla ♥ har varit i Spanien och vi har träffat en stor familj från Varberg/Bryssel som vi inte sett på lääänge. Vi har träffat måånga vänner, vi har kört segway och vi har campat på Tjörn. Vi var på Skara sommarland och så var jag och lilla ♥ på Asia spa och njöt. Vi har varit på Ecuadorträff i Lysekil och TadeoTorresTräff i Tranås. Stora ♥ och jag var på Falkenbergs Strandbad och lyxade till det med god mat och spa och lilla ♥ och jag åkte till Stockholm för att träffa Rosario som kommit ända från Ecuador bara för att träffa oss och en massa andra Ecuadorfamiljer. Jag har varit på meditationer och vi har varit i Sandviken för att hälsa på fina vänner och vi har varit hos Josephine på gott julfika. Vi var på Åhaga med stora ♥ och hans kollegor och vi var ute i skogen för att hitta den perfekta granen. Vi åkte julpaddan till Liseberg där vi njöt av miljoner juleljus i träden. Vi har handlat julklappar och gjort julgodis och pyntat granen. Jag har gått på rehab på Gröna vägen i Borås, vi har haft våra familjer här på julafton och vi har ätit kalkonmiddag hos mina föräldrar. Vi var på bio och vi firade nyår i Varberg tillsammans med familjen Svensson. Det har varit mååånga läkarbesök och ett antal besök hos sjukgymnast, arbetsterapeut och ortoped. Många möten med arbetsgivare, Försäkringskassan och Vårdcentralen...

Som sagt; ett år innehållande lite av varje. Nu ser vi framåt och detta året har jag ett tydligt mål: att komma ur mitt tillstånd och ta mig tillbaks till ett vanligt liv - utan denna förlamande trötthet... Och jag kan säga att jag är en bra bit på väg, så det finns hopp..! ♥

Ett riktigt gott nytt tjugohundrasexton önskar jag er!

Stor kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar