Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

12 januari 2012

Stockholmsresa och viktiga pusselbitar

Första helgen på det nya året passade vi på att åka till Stockholm och hälsa på lilla ♥ bästa barnhemskompis Maria och hennes familj. Vi fick även chansen att träffa ytterligare en liten prinsessa från Ecuador som även hon nu har landat här i Sverige. Man blir alldeles tårögd när man ser de här fina barnen tillsammans och inser vilken tur vi har haft som har fått de barnen vi fick!

Tack vare extra lediga dagar och tack vare en långhelg så kunde vi stanna där några extra dagar. Detta behövdes tydligen, för tjejerna lekte från tidig morgon till sen kväll. Vi hörde dem knappt. Så fort lilla ♥ vaknade så ville hon in till Maria och på kvällen ville de inte gå och lägga sig. De hade så mycket att ta igen! Hoppas det inte dröjer så länge tills vi träffas igen. Nästa gång hoppas vi att prinsen från Ecuador också kan vara med...


Vad har hänt mer då..? Jo, jag går i väntans tider... Ja, ingen bebis (det är jag för gammal för!), utan jag väntar på ett samtal som kan komma att förändra hela min livsbild. Den är i lite obalans just nu och behöver rättas upp lite. Familjebiten och boendebiten är kanon, men den tredje och nog så viktiga tredje pussselbiten haltar en del. Jag hoppas på ett positivt besked i början av nästa vecka... Hur ska jag kunna sova om nätterna innan jag får beskedet, tro..?! Jag kan ju inget mer göra just nu, så det är väl bara att se till att dagarna går fort...

Jag har även tagit tag i en annan bit som bekymrat mig ett tag. Kroppsbiten behöver oxå justeras lite. I och med att den tredje biten (se ovan) haltar, så har jag stoppat i mig en hel del som ren tröst. Detta måste åtgärdas innan det går för långt! Tappert kommer jag kämpa med även det ett tag framöver!

Jag kan alltså se fram emot en spännande och händelserik vår, där förhoppningsvis en hel del nyheter kommer finnas på schemat!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar