Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

29 januari 2012

Bilförsäljare

Vi har köpt en ny bil! Ja, eller ny och ny förresten... Ny för oss, men inte ny på pappret. En jättefin grå metallic med automat... Lyxigt att slippa växla och hålla på! Nu när jag ska börja pendla dessutom, så känns det riktigt bra att köra en skön bil ute på stora vägarna.

Vi har tidigare haft två bilar i vår ägo och den ena av dem är nu såld. Den såldes snabbt och lätt igår. Idag la vi ut annonsen på den andra bilen och nu har jag precis pratat med en kille som ska köra från Stockholm i  morgon för att titta på den och eventuellt köpa den... Stockholm?! Hmm... Har jag skrivit för lågt pris, eller..?? Eller är den unik och alldeles egen i sitt slag..?? Ja, vilket som, så får vi se i morgon hur det går.















Det känns lite småjobbigt att sälja just den bilen, eftersom den kommer från min pappa (som gick bort i cancer för ett antal år sedan). Han vårdade den ömt och jag har det gjort likaså. Den bilen var min pappas ögonsten, så det sitter hårt åt att sätta ut den på annons... Men vi kan inte ha två bilar - det vet jag - och då finns det bara ett alternativ. (Har jag tur så är det ingen som vill köpa den och då kan jag behålla den ändå..!! Hi hi...!)

Man kanske skulle sadla om och bli bilförsäljare... Det verkar ju inte vara så svårt att kränga några bilar lite då och då...

Hoppas ni haft en bra helg - för det har jag!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar