Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

13 februari 2012

Brillbyte

Ja, nu var det dags att byta brillor igen. Känns som om det var alldeles nyligen, men faktiskt så har det gått 1,5 år sedan sist. Känns som om synen har förändrats något och det brukar vara ett tecken på att det är dags att byta.

Men jisses så svårt det är!! Idag har vi gått runt bland många optiker i Borås och kollat bågar, provat bågar och ratat bågar. Till slut fastnade jag för fem par så dessa har jag med mig hem för att testa i olika ljus och naturligtvis för att höra vad stora ♥ tycker. På torsdag ska jag lämna tillbaks dem och då ska beslutet vara klart..! Just nu känns det omöjligt att kunna få till ett beslut...















När jag jobbade i Varberg så fanns det en person på min arbetsplats som bytte glasögon titt som tätt. Hon var en väldigt färgstark person med en härlig utstrålning, och vad hon än hade för bågar på sig, så var det alltid jättesnyggt! Hon kunde ha guldbågar, röda bågar eller bågar i en annan superstark färg. Allt klädde henne! Jag önskar att jag oxå hade så lätt för att hitta rätt båge... Jag vill gärna, men är lite feg när det gäller att sticka ut för mycket... Ja, vi får se hur det går... Jag återkommer med resultatet..!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar