Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

27 februari 2012

Gott, gott, gott, gott i gott, gott!

Jag lever ju i en slags abstinens just nu... Försöker strypa godisintaget och vissa dagar går det jättebra, medans andra är en kamp... Igår lyckades jag bromsa ett inköp och idag har jag inte ätit något godis alls. Än..! Men jag måste i allafall dela med mig av några favoriter...

Den första är den mest underbara Lakritstryffel man kan äta! Fick den av stora ♥ på Alla Hjärtans Dag och jag lovar att vi inte hann räkna till 50 innan den var uppäten... Mjuk lakritskola överdragen med ljus choklad... MUMS!!















Den andra favoriten, som äntligen har börjat säljas i butik är Marabou's Black...















Ljus choklad med bitar av saltlakrits i... Oj, oj, oj... Gott, gott!!

Jag älskar verkligen choklad och om det dessutom är lite lakrits i, så är det en riktig njutning! Ja, ni förstår ju själva att det är svårt att motstå! Men jag försöker och jag lyckas... Ibland... Nästan...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar